Planlægningen har nu været i gang i 2 år og er gradvist taget til i arbejdsstyrke, som vi nærmer os den store uge i Danmark.

I 2017 oprettede vi første styregruppe bestående af: Lenett Jensen, Henrik Neumann, Martin Hasager, Helle Karkov, Henrik Fuchs og ut. På mødet talte vi dommere, figuranter, sted for afholdelse, markedsføring mm.

I dag består styregruppen af: Trine Albertsen, Lone Märker, Helle Jakobsen, Kasper Nielsen, Anja Andersen, Uli Nomis, Henrik Fuchs og ut og der kommer løbende flere til. Vi arbejder hver især med en lang række praktiske opgaver, som tilsammen skal give den helt rigtige platform for arrangementerne.

Derudover arbejder bestyrelsen parallelt med bl.a. planlægningen af IFR delegates konferencen mm.

De grafiske toner for ugen er lagt med det store Rottweiler hoved som logo.

Odense Atletik Stadion har været booket siden 2017 og spormarkerne har været på plads det sidste år. Vi arbejder med Odense kommune og diverse parter om at lave den helt rigtige konstruktion af udstillingsringe og evt. campingplads på Odense dyreskueplads. Pladsen er reserveret.

Der er booket til og lavet planer for IFR delegates, som afholder konference den 17 og 18 september.

IFH og IGP dommerne er for længst booket og offentliggjort via hjemmeside og FB. Udstillingsdommerne er ligeså og blev offentliggjort i weekenden uge 13.

Markedsføring

Siden september 2018 har vi haft egen hjemmeside www.ifr2019.com, som senere er suppleret med egen Facebook side. Vi har allerede mange besøgende på siderne og opdatering af begge tager til i disse dage.

Der er udarbejdet en overordnet markedsføringsplan, som løbende bliver rullet ud op til eventet.

Pressemeddelelser er sendt ud til pressen i Danmark og de internationale medier vil modtage en i den kommende uge. Information af pressen er lagt i system, så de løbende vil blive informeret som tingene udvikler sig.

Invitationer til alle lande blev sendt ud via IFR i starten af marts måned, ligesom den er offentlig gjort på hjemmesiden og via FB. Vi vil løbende informere landene via IFR (indtil de har udvalgt en team leder til holdene og registreret denne).

Diverse møder med bl.a. Visit Odense, hovedsponsorer, mm. bliver i disse dage planlagt og afholdt.

Vi modtager løbende forslag til pokaler, gaver, T-shirts, jakker mm. fra forskellige leverandører og gennemgår disse med stor interesse.

Tilmelding

Alle tilmeldinger til udstillingen den 14 og 15 september kommer til at ske via hundeweb, vi giver naturligvis besked, hvornår det er muligt at tilmelde og hvordan man gør.

Tilmelding til IFH og IGP kommer til at ske via Caniva og vi arbejder pt. på at sætte alt op, så team ledere kan melde hold til enten via link fra vores hjemmeside eller direkte via Caniva. Der kommer en brugsanvisning på hjemmesiden så alle Team ledere får hjælp til registrering.

Overnatning og forplejning

Vi har indhentet tilbud fra Hotel Scandic, Knudsens gård og Odense Congress Center og fået nogle gode priser på overnatning og forplejning. Ligeledes har vi linket via vores hjemmeside til diverse hundevenlige overnatningsmuligheder i Odense og omegn, så man selv kan gå på opdagelse.

Vi er så heldige at mad virksomheden Mosters2go har udarbejdet et større koncept, inkluderende flere madvogne, til vores udstilling og IGP arrangementer, så der kommer et bredt udvalg af mad til meget fornuftige priser og en anden og sidste streetfood vogn er på vej.

Der bliver også rig mulighed for at købe drikkelse (øl, vand og kaffe/the) til meget fornuftige priser.

Vi får under IFH arrangementet og spordelen i IGP tilknytning til en jysk klub beliggende meget tæt på spor markerne, hvor det bliver muligt at købe mad og drikke og benytte toiletfaciliteter mm.

Hjælpere

Vi er i dialog med lokale spejderorganisationer og PH (hundeforening) om hjælp til praktiske opgaver under arrangementerne som parkeringsvagter, oprydning, runners etc. og PH omkring opsyn på stadion og dyreskuepladsen.

Vi er så heldige at have fundet en lokal stadionmanager, som bliver ansvarlig for alt det praktiske på stadion inden og under IGP VM. Det samme gælder for vores banemanager, som bliver sat ind i opgaven efter VM udtagelsen i april.

Der er arrangeret figurant samling den 26/4, hvor de 4 udvalgte figuranter mødes i Odense på stadion for at løbe og træne på banen. Hundefører med uddannede Rottweilere er inviteret til at lægge hund til samlingen.

Fest

Festen er arrangeret på Odense Congress Center med plads til alle. Der bliver sat borde op til alle lande og lavet lokale buffet borde så ingen skal stå i lange køer for at få mad. Der kommer nok også en overraskelse den aften. Vi arbejder på en annonce til festen, som vi håber, at alle vil dele med rottweilerfolk herhjemme men også internationalt, der vil være plads til alle uanset antal. Vi kræver forhåndstilmelding og betaling, som skal ske via hjemmesiden, når denne er klar til det i løbet af april måned.

Helle Jakobsen har skrevet ud til alle kredse for at søge hjælpere til diverse opgaver optil og under Rottweiler ugen. Vi vil utrolig gerne høre fra alle, som kunne tænke sig at byde ind med hjælp. Hjælp til alt fra små praktiske opgaver til ansvar for bl.a. sponsorer. Kontakt Helle eller Rikke, hvis du gerne vil hjælpe til, så aftaler vi, hvad du har lyst / mulighed for at byde ind med.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Har du spørgsmål eller kommentarer til planlægningen, så må du meget gerne kontakte Rikke.

© 2013 Rottweiler Klubben Danmark